CINTA; mampu mengubah bola jadi piala

Salam sejahtera sahabat sekalian,,setelah sekian lama terkubur dan kemarau,hari ini terdetik sedikit utk berkongsi kegembiraan. Apa khabar iman kita??macam mana dgn keadaan hati??mudah-mudahahan sentiasa bersama Allah..amin

30 oktober 2010.TAHNIAH red warrior!!!>pasukan bola sepak kelantan atas kemenangan dlm liga Malaysia setelah sekian lama kemarau. Hari ini mencipta sejerah dan memberi 'hujan' rahmat kpd rakyat kelantan khususnya dan seluruh masyarakat yg menyokong amnya.



Dengan kemenangan yang dianugerahkan oleh Allah ini,membuatkan ramai berfikir ke arah positif. Terfikir, apakah maksud yg tersirat yg cb disampaikan oleh Yang Maha Berkuasa melalui kemenangan ini???? Adakah ini 1 sumbangan kemenangan yg dapat membakar semangat kita menuju kemenangan seterusnya? iaitu kemenangan menegakkan yg hak dan meruntuhkan yg batil.

~jaga akhlak dan tatasusila~
Pesanan dan nasihat MB kelantan kpd seluruh pemain dan penyokong khususnya rakyat kelantan. "ore kelate ore yang berakhlak". Memang sikap ini yg di ajar dalam agama




~bersyukur~
ucap syukur sbg tanda terima kasih pada Allah Yang Maha Memberi amat penting, walau di mana saja dan pada bila2 masa, bersyukur dgn apa shj yg kita dapat.sakit sihat menang kalah.semua ada hikmah drNYA. Persediaan yg cukup amat perlu utk menghadapi segala bentuk ujian ini serta mampu mangawal emosi dan tingkah laku. Antara persediaan yg penting adalah ilmu, dan jaga hubungan dengan Allah.

Firman Allah yang bermaksud: Mereka diliputi kehinaan di mana saja mereka berada, kecuali jika mereka(berpegang) pada tali (agama) Allah dan tali (perjanjian) dgn manusia.
(Ali-'Imran:112)

Wallahua'lam :)


No comments:

Post a Comment